Ge aldrig upp

Förra året hade jag de nöjet att spela golf med John Guidetti. Han sa en sak till mig som jag aldrig kommer glömma. "En hungrig fotbolls spelare är en bra fotbolls spelare". Det är så sjukt sant.
Tänk er att ni sitter hemma en dag och bestämmer er för att imorgon ska jag skaffa gym kort. Ni tänker att ni ska gymma stenhårt tills ni kan göra 500 sit ups utan att vila, eller göra 20 dips eller vad som helst. Och så köper ni gymkort för ex antal hundra lappar och så går ni upp på gymmet as taggade och så gör ni 500 sit ups direkt. Allt som krävdes va lite glöd. Och så åker ni hem och så har ni uppnåt ert mål direkt. Roligt de ska bli att gymma dagen efter det va?
Med detta vill jag ha sagt att man måste våga sätta större mål. Man måste våga säga att man vill bli bäst. Man måste vara hungrig och vilja ha mer och mer varje gång man går ut på fotbolls planen eller på golfbanan eller hockeyrinken eller vad ni nu gör. Våga sätta upp stora mål och bli inte lacka och ge upp så fort de blåser motvind.
// Practice makes you know what

Kommentarer
Postat av: David

Tack!!

2012-03-06 @ 08:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0